KAMIONVARÁZS
Menü
     
BlogPlusz
Friss bejegyzések
Friss hozzászólások
     
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
     
Saját PPS
     
KEDVENCEIM
     
Kacagjunk
     
É R D E K E S S É G E K !
É R D E K E S S É G E K ! : SZERELEM: VERSENYKAMION

SZERELEM: VERSENYKAMION

 Trakkendroll


Joao Vila do Konconzo egyesbe rántotta a váltót, és tövig nyomta a gázt: a startlámpa zöld fénye kigyulladt a Campo Grande versenypálya célegyenese fölött.

Rajt az interlagosi pályán

 


Pár perce még tolldíszes bikiniben szambázó lányok riszálták a kerek feneküket az izzó aszfalt fölött, brazil zászlókat lengetett a lelátókon a szintén szambába, rumbába és csacsacsába feledkező tömeg, fejhangon üvöltő szpíker hergelte a népet, helikopterek köröztek a pálya fölött. Ám a rajt első ezredmásodpercében Joao tudata beszűkült, a vérébe belerobbant az adrenalin, a VW versenykamion hörgő motorral, visító gumikkal rajtol el, körülötte hasonló masztadonok öldösték egymást, kitörési lehetőséget keresve. Joao ordítva taposta a gázt, és villámgyorsan kapcsolgatott felfelé. Ezt élvezte legjobban, a startot, amikor az ezer lóerős gép megemelte az orrát, mintha felszállni készülő Boeing 737-es lenne, és a csoppolt ablakon át csak a vakítóan kék ég keskeny csíkja látszott. De Joao tudta, hogy mindjárt itt egy éles, 180 fokos jobbkanyar, ahol sokan el szoktak szállni. Visszakapcsolt kettőt, megcsúsztatta a truck farát, és driftelve nyomta magát keresztül a durva kanyaron, persze többen is megelőzték.

Ideális íven

– Ne a közönségnek játssz, mert így nem lesz első hely, nem lesz este pezsgős medenceparty, és a groupie-kat is csak messziről lesheted – ordította a rádión át a csapatfőnök, és ő lenyúlt, hogy visszakapcsoljon, és kihúzassa a visszafordító utáni egyenesben a motort, amennyire csak lehet. Nyerni akart, nyernie kellett, hogy két nővel hálhasson, mert versenynapok után csak ez hoz megnyugovást.

A brazil pályák hőse

– A versenyzők kemény élete, ó meu mae! Miért nem mentem inkább semmirekellő, léha újságírónak? – gondolta, és abban a pillanatban hatalmas villanást látott, hirtelen egy fehértéglás gyárfal rohant feléje. Reflexből elrántotta a kormányt jobbra, kicsapta a gép farát balra, nagy gázt adott, hogy kihozza a Dögöt a sodródásból, és elkerülje a becsapódást, majd határozott fékezéssel megállt, két centire egy narancssárga targoncától.

Végignézett magán, és terepszínű rövidnadrágból kikandikáló, szőrös, pipaszár lábakat látott, a négypontos övből diszkréten kitüremkedő pocakot, enyhén remegő kezeket, a sportkormányt szorító elfehéredett ujjakat. Végtelen szomorúsággal konstatálta, hogy az esti buli elmarad, mert ő immár nem JoaoVila do Konconzo, a Fórmula Truck sztárpilótája, hanem valami magyar újságíró, Koncz János, vagy kicsoda.

Akárcsak közúton, a pályán is dupla hátsó kerekek viszik át a nyomatékot

Miután hirtelen belecsöppent a semmirekellő, léha Koncz János fejébe, gyorsan kiolvasta onnan az információkat. Egerben van, egy kis magyar városban, egy nagy vállalat, a ZF Hungária telephelyén. A cégnév ismerős volt, hiszen a ZF brazil szekciója szállítja a sebességváltókat a csapata versenykamionjaihoz, és szponzorként is támogatja a teamet. Aha!

Az ő három évvel ezelőtti, versenyzésben megfáradt truckja ezért került Magyarországra: dekorációként szolgál a bejáratnál, jelképezi a versenyszellemet, az innovációt, és főképpen állat jól mutat, mellette fényképezkedik minden hivatalos delegáció, és a komoly üzleti partnerek belekéredzkedve a fülkébe földöntúli mosollyal fogják a kormánykereket.

Az Igavonó és a Pályák Primadonnája: jól látszanak a méretbeli különbségek

A vas komoly vonzerőt gyakorol minden jogosítvánnyal rendelkező és nem rendelkező férfiemberre, ezért a fejlesztőrészleg munkatársai előrelátóan visszafejlesztették kicsit a konstrukciót, hogy csak ők tudják beindítani. Mert kinek jó, ha valami igen bátor önként jelentkező váratlanul megjelenik a Döggel a barokk sétálóutcában, és sebességmámorban fetrengve rendezné le a gondosan ápolt ágyásokat, kergetné a babakocsis anyukákat, és végül óóóóóriási robajjal lelökné Dobó kapitányt a talapzatáról? Hát, a bátor önként jelentkezőn kívül senkinek.

Most pár próbakör erejéig életet leheltek a VW-be, el is meséltek pár adatot a gépről. A versenyváltozat alapjául egy Volkswagen Constellación teherautó szolgált, persze csak a formájuk hasonlít úgy-ahogy, mert az egész gép át van építve. A karosszériát kikönnyítették, amennyire csak lehet, kihajították a műszerfalat, a kárpitokat és minden egyebet, ami nélkülözhető, viszont masszív csövezést építettek a fülkébe, amire nagy szükség van egy esetleges karambolnál vagy borulásnál.

Minden fölösleges súlytól megszabadították a fülkét

Már csak azért is, mert a karosszériaelemek egy része sem az eredeti. Az ajtók üvegszálas műanyagból készültek, az oldalüvegeket vászonhevederek helyettesítik, az autó elejében is több a lyuk, mint az anyag, hiszen sok levegő kell a motor és a fékek hűtésére. A fülke vágott, azaz jóval alacsonyabb a közúti változaténál, az egész autó le van ültetve, amennyire csak lehet, természetesen sportfutóművön gurul, a tengelytáv is rövidebb. A 8,3 literes turbódízel motort a mérnökök úgy megvadították, hogy a szériaautó teljesítményének háromszorosát tudja. Ha nyomunk egy kövér gázt, ezer (!) lóerő szabadul az aszfaltra, nincs kegyelem. A végsebesség kétszáz fölött van, de a versenyeken a biztonság kedvéért ezt 170 km/órára korlátozzák.

Ott alul keletkezik az ezer lőerő

Rajt utáni tolongás Interlagosban

Az idei bajnokság tíz futamból áll, melyeket Brazília legjobb pályáin bonyolítanak, a tömeg tombolásától kísérve. Egy-egy futam a pálya hosszától függően 30-35 körből áll, de tekintetbe veszik a klimatikus viszonyokat is: nyári hőségben pár körrel rövidítik a távot. A pontozás két ütemben történik. A verseny első felénél az első hat versenyző kap pontokat, melyeket beleszámítanak a bajnoki pontversenybe, de nem befolyásolják az aktuális futamon elért eredményeket.

A dobogóra azok állnak, akik elsőként fejezik be a versenyt. Az első tíz helyezettet pontozzák, még az a pilóta is kap egy pontot, aki a pole pozícióból rajtolt. A Fórmula Truckban hat márka versenyez: a VW, a Mercedes-Benz, a Scania, a Ford, a Volvo és az Iveco. Jelenleg a Volkswagen áll az élen, de a második Mercedes-Benz mindössze egy pont különbséggel követi. A pilóták versenyében a Mercedes-Benzt hajtó Geraldo Piquet vezet

Laza sprint a gyárudvaron

Egerben viszont Koncz vezet, persze csak a gyárudvaron, mert rendszám nincs az autón. Érdekes ez is, csak hát az ember, ahogy felgyorsít, már fékezhet is, mert a belső szervizutak a csarnokok között kanyarognak.
– De jó lenne egy ilyet pályán kipróbálni! – gondolja, éles villanás, és hirtelen a verseny poklában találja magát, Brazíliában, előtte ketten kormolnak egymás mellett, egyik versenyző sem mond le az előnyéről, összeakadva együtt vágódnak a kanyarban a pályaszéli gumifalba. Koncznak infarktust kapni sincs ideje, mert a kicsi és folyamatosan rezonáló tükörben látja, hogy egy Merci erősen túr mögötte.

Könnyen kipörgethetők a hátsó kerekek egy kis börnyöléshez

– Anyádat! – gondolja, elönti a magyar virtus, és odalép a paripának, jöjjön, aminek jönnie kell. A tömeg százhetvennél egyetlen nyüzsgő masszává olvad össze, a rádióban valaki ordít, hogy apressar, apressar, apressaaaaaaar! aztán kockás zászló lendül, hagyja kigurulni a gépet. Tiszteletkör, konfettieső, a boxutcában ketten kirángatják a szűk versenyülésből, a sisakot elhajítja a francba, levegő után kapkod a negyven fokban. Két gyönyörű nő közelít feléje, szemükben egyértelműen kétértelmű csillogás.
– Trakkendroll!!! – kiáltja rekedten, de roppant vidáman.
– Szamba, bazeg, szamba – mondja valaki roppant szomorúan, messziről a fejében legbelül.

 

forrás: totalcar

     
akik itt jártak
Indulás: 2009-01-18
     
Honnan? Merről?

 

     
tikk-takk
     
Nap/Tár
2025. Január
HKSCPSV
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
01
02
<<   >>
     
Derül? Borul?

Felhőkép

     
Hideg? Meleg?

Hőtérkép

     
KAPCSOLÓDÓ OLDALAK
     
SZÖVEGFORDÍTÓ!!
     
BÖLCSESSÉGEK
     

Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU